dinsdag 22 september 2015

nu even niets

De afgelopen weken had ik inderdaad meer energie. Maar ik blijf pijn houden. Omdat ik nog niet zo lang geleden de Fentanyl heb verdubbeld wil ik nog niet aan wéér verhoging van de pijnstilling beginnen maar ik begin zo langzamerhand te beseffen dat ik weinig te willen heb. De pijn maakt me ook moe.... 

Inmiddels heb ik een telefonisch consult met de oncoloog achter de rug. Ik heb er een hekel aan. Je weet dat ze gaat bellen , maar niet precies wanneer dus zit je toch zo'n beetje de hele dag te wachten. Ze belde natuurlijk pas in de namiddag. En door de telefoon zeg je toch sneller dat het allemaal wel gaat. Ja, er is pijn maar niet erger dan voorheen, het gaat allemaal nog wel en nee hoor die scan hoeft niet eerder. Op het moment dat ze belde ging het inderdaad allemaal ook wel. Ik maakte me alleen zorgen om de misselijkheid die ik vaak heb. De oncoloog  zei dat dat door zoveel dingen kan komen dat ze eigenlijk ook niet wist wat we daaraan konden doen. Nu even niets. Geen behandeling en geen ophoging van de pijnstilling. Over twee weken petscan en bloedonderzoek.

Focussen op leuke dingen dan maar en dat lukt meestal toch aardig. Zo heb ik met een oud klasgenootje "eventjes" een reünie georganiseerd en heb ik een bezoekje aan haar gecombineerd met een bezoekje aan mijn moeder. Die inmiddels weer beter loopt dan ik! Ook had ik een meeting met lotgenoten  wat echt enorm leuk was. Iedereen zit in een andere fase van de ziekte maar dat neemt niet weg dat er veel stof was om te bespreken. De taart was ook erg lekker. En op wonderbaarlijk wijze voelde ik me net op de neven en nichten dag die ik had enorm goed! Het was een gezellige dag en Zus en ik wonnen zelfs de tweede prijs van de raad-wie-er-op-deze-oude-foto-staat prijsvraag. We hebben al bedacht dat we de gewonnen chocolaatjes de eerstvolgende keer bij mijn afspraak in het ziekenhuis gaan opeten. Als de uitslag van de scan slecht is hebben we in ieder geval lekkere chocolaatjes gegeten. 

Vandaag heb ik iets gedaan dat ik al heel lang wilde maar niet durfde. Ik heb genoten van een ontspanningsmassage. Van te voren was ik bang dat het pijn zou doen, ik heb immers in al mijn botten uitzaaiingen zitten, maar niets was minder waar. Dit ga ik vaker doen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten