donderdag 2 april 2015

rustweek?

Een rustweek volgde, van de chemotherapie wel te verstaan. De rest ging gewoon door in sneltreinvaart! De hele week waren er mensen over de vloer van mijn nieuwe huis om te verven en te behangen. Ik vond het moeilijk om los te laten en ik ben bewust twee dagen niet in het huis geweest om wat meer afstand te nemen. Het werd me gewoon allemaal teveel, alles wat ik nog moest regelen en dat allemaal voor 4 april, de dag dat ik echt ga verhuizen. Ik ben nog nooit zo vaak achter elkaar naar de IKEA geweest (toch nog wat vergeten en hmm toch maar de gordijnen geruild voor een andere kleur). 

Er gaat ook heel wat tijd en energie zitten in spulletjes verzamelen en ophalen. Maar het is ongelooflijk hoe veel je voor weinig kan krijgen. Ik begin er nog lol in te krijgen ook. 

Waar veel activiteit is kom je ook veel problemen tegen. Verf die onverwacht snel op is, boormachine die niet goed genoeg blijkt en oeps, de kabel van de printer was al ingepakt dus hoe moest ik nu printen? En als je laptop dan ook nog eens niet opstart heb je het wel even gehad. Maar voor elk probleem is ook een oplossing. Jongste was er zelfs van onder de indruk hoe ik alles toch steeds maar weer goed kreeg. Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat de schakelaar in de nieuwe slaapkamer gemaakt wordt, ik uiteindelijk toch internet in mijn nieuwe huis zal hebben (en nee het ligt niet aan het modem, maar aan iets buitenshuis..) en dat ik straks mét al mijn spullen in een ingericht nieuw huis zit.

Of het nog niet genoeg is zijn we ook nog met de laatste dingen voor de scheiding bezig. Alles ik nu klaar om ondertekend te worden. Het voelt raar dat het nu echt voorbij is. Maar het voelt ook goed, een nieuw begin. 

Je zou het bijna vergeten maar ik was ook nog ziek. Ondanks de moeheid ben ik gewoon doorgegaan want volgens het ziekenhuis hebben rusten of juist druk bezig zijn geen invloed op mijn bloedwaardes. Dat klopt want gister bleken de waardes nog steeds eigenlijk te laag te zijn om een chemo te geven. Toch heb ik hem weer gekregen. Ik zou een bezoekje krijgen van de oncoloog maar die kwam niet. De communicatie in het ziekenhuis is nog steeds niet optimaal. Er is wel overleg geweest en ik ben vandaag door haar gebeld. We gaan nog even door met hetzelfde schema, maar mochten de waardes nog verder naar beneden gaan wordt het schema aangepast van naar drie  weken op, één af naar twee weken op, één af.Dan krijgt mijn lichaam  iets meer tijd om bij te komen.    


Geen opmerkingen:

Een reactie posten