dinsdag 30 juni 2015

look good...feel better

Of die zak bloed nut heeft gehad weet ik niet, maar veel heb ik er niet van gemerkt. Zoals gebruikelijk stortte ik vrijdagavond weer in (wie weet hoe erg het zou zijn geweest zonder al dat bloed) en lag ik zaterdag voornamelijk op de bank te slapen. Maar afgezien van slaperigheid, hoofdpijn, wat misselijkheid en extreme moeheid viel het eigenlijk wel mee deze keer. Ik was serieus echt blij want het was stukken beter dan de vorige keren. Maar dit jaar voor mij dus wéér geen Night at the Park of Parkpop, dat moet ik volgend jaar toch anders plannen....Ik kon wel het hele weekend kijken naar hard werkende  mannen die een schutting hebben neergezet (helaas alleen aan één kant, in juli komt de andere kant),ook best leuk toch!

Helaas moest ik ook verstek laten gaan bij de foto/video middag van mijn broer maar maandag was ik er weer en dat moest ook wel. We hadden die avond namelijk ons jaarlijkse concert voor vrienden en familie om het zang seizoen af te sluiten. De ochtend begon al goed met een workshop in het ziekenhuis. Nu eens voor wat leuks naar het ziekenhuis. Tijdens de workshop Look Good...Feel Better, speciaal voor kankerpatiënten, leerden we hoe je je kan verzorgen zodat je er ook tijdens chemokuren  leuk en goed uit ziet. Niks voor mij natuurlijk want ik gebruik nooit make up en een pruik draag ik ook al niet, net zo min als ingewikkelde sjaals. Eigenlijk ben ik gewoon veel te lui voor al dat soort dingen. Toch heb ik wel interessante dingen gehoord en gezien, en had ik voor één dag weer wenkbrauwen! 

Het concert in de avond was geweldig. Middelste en Jongste kwamen vrijwillig kijken en zaten zelfs vooraan. En voor iemand die zegt  alleen voor de hapjes gekomen te zijn was Jongste bijzonder enthousiast. Zus was er ook, dat was fijn en niet alleen omdat zij me dan kon rijden. Het maakte het zingen van "Als" * wel wat lastiger want ik werd natuurlijk emotioneel (wat uiteraard niemand gezien heeft, toch?).

Zo terugkijkend op de week betrap ik mezelf erop dat ik toch best weer veel leuke dingen heb meegemaakt. En er komt meer.....nog veel meer!

https://www.youtube.com/watch?v=q-3nQhwSdz8

* Als, geschreven door Dookje van Dieren en op deze video gezongen door haar en haar collega's van LOS muziektheater

Geen opmerkingen:

Een reactie posten