vrijdag 31 juli 2015

vakantietijd

Mijn verjaardag was geweldig. Alle kaarten en berichtjes werkten al een beetje als natuurlijke pijnstiller, de Ibuprofen maakte het af en ondanks de vakantietijd en het weer kwamen er 's avonds heel wat mensen op mijn feestje. De aanwezigen hadden code geel, regen, storm  en A12 afzettingen getrotseerd om te komen. En om 20 uur, het moment dat het feestje begon, scheen de zon zowaar. Na deze avond weten we dat er best veel mensen in mijn huiskamer passen,  bijna niemand cola drinkt maar wel thee, zelfbediening goed werkt, sommige mensen elkaar blijken te kennen van wie je het niet wist en dat hardlopers het langst op een feestje blijven hangen. Ik hoop dat iedereen mijn gitaarspel ook een beetje leuk vond (werkt ook pijnstillend trouwens), het zingen van de gasten vond ik in ieder geval fantastisch.

De nacht was kort maar desondanks plakte ik vol goede moed de Fentanyl pleister met 25 microgram. Na ongeveer 12 uur zou ik er iets van moeten gaan merken, ik ging toen net slapen dus ik merkte niets. Ik sliep als een blok, evenals maandag overdag. Ter preventie nam ik Primperan pilletjes tegen de misselijkheid, maar ik had alleen maar geen eetlust. En ik viel steeds in slaap. Dus toen de verpleegkundige van 2Care kwam moest ik mijn best doen om wakker te blijven.

Deze verpleegkundige, Lianne, zal elke vier weken langskomen om de injectie met Xgeva te geven. Ik mocht kiezen of ik in mijn been, arm of buik geprikt wilde worden en ik koos voor buik omdat ik dat gewend was van de Lucrin. Overigens vind ik het niet zoveel voorstellen. Voor de leergierigen onder jullie, Xgeva heeft als werkzame stof denusomab, dat een bepaald eiwit genaamd RANK Ligand remt. Tumor cellen verhogen de uitscheiding van dit eiwit juist waardoor de botafbraak sneller verloopt. Dat willen we natuurlijk niet! Remmen dus die handel en ik hoop dat het werkt. Het doet in ieder geval wel iets want ik heb er enorm veel pijn van, iets dat de eerste vijf dagen vaker voorkomt. Zo heb ik nu dus wel meer pijnstilling, maar ook meer pijn :( Oftewel, de totale pijn is nog niet echt afgenomen. Mijn hoop is nu gevestigd op de hitte in Griekenland.

De voorbereidingen voor Corfu gingen natuurlijk wel gewoon door. Ik ben er inmiddels helemaal klaar voor, de koffer is (bijna) gepakt, de boardingpasses geprint. Nog even genieten van mijn tuintje, het begint al wat te worden!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten