woensdag 12 november 2014

dagmenu

Van de tien bestralingen heb ik er nu zeven gehad. Inmiddels heb ik gelukkig geen pijn meer op de plek die bestraald wordt (wel op andere plekken jammer genoeg...), maar ik ben wel erg moe en misselijk. Mijn eetlust is gedaald tot niets en dat zou kunnen komen doordat er toch een stukje darm mee bestraald wordt en de gele pilletjes niet optimaal werken. Of het is een bijwerking van één van de medicijnen die ik slik. Of het komt gewoon omdat ik sowieso veel pillen slik....zouden daar nou veel calorieën in zitten? 

Mijn ontbijt bestaat uit 1600 mg Bonefos (en veel, heel veel water want tjonge wat krijg ik steeds een dorst van die pillen), 20 mg Tamoxifen, 20 mg Omeprazol en 200 mg Ibuprofen.
Zo vlak voor de lunch volgt dan nog 1000 mg paracetamol en op de bestralingsdagen 8 mg Ondansetron een uur voor de bestraling. Later nog eens 200 mg Ibuprofen, en natuurlijk 500 mg Calci Chew D3 (de lekkerste pillen, kalktabletten met sinaasappelsmaak). 's Avonds nog eens 1000 mg paracetamol en soms 200 mg Ibuprofen. Als ik het alleen al lees zit ik al vol.

Vandaag mocht ik, op mijn bestralingsvrije dag, toch nog naar het ziekenhuis. Ditmaal om bloed te laten prikken, onder andere op de tumormarker. Deze keer was degene die mij mocht prikken slim en liet mij mijn hand eerst onder de warme kraan houden. In één keer raak geprikt, het gemiddelde gaat omhoog! Overmorgen de uitslag......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten