woensdag 26 november 2014

geen bericht is goed bericht

Geen bericht is goed bericht. Dus als ik een tijdje niet schrijf gaat het goed! Nouja goed, beter dan de weken hiervoor. De bestralingen zijn achter de rug en gelukkig ben ik inmiddels ook niet meer misselijk .Hoewel ik me nu afvraag of dat echt wel van de bestralingen kwam. Er schijnt een griep rond te gaan in Leidsche Rijn die er behoorlijk inhakt. Ik heb hem dus of gemist, of al gehad :) Feit blijft dat ik nog steeds snel moe ben dus ik ben heel blij dat ik na een paar uurtjes werken naar huis kan om op de bank te gaan liggen.

Mijn dagen zien er nu als volgt uit. Opstaan, pillen nemen en dan ja, proberen te lezen op mijn mobiel (waarbij ik tegenwoordig mijn bril af moet doen om het te kunnen lezen...tijd voor een leesbril?), of de tafel dekken, douchen ach, genoeg te doen en een uur is zo voorbij. Omdat ik nu  later opsta kan ik niet met de kinderen samen ontbijten hoewel Oudste vaak zo laat is dat ik toch niet alleen aan tafel zit. Dan een paar uurtjes werken. Het is moeilijk om op tijd weer weg te gaan. De grens van hoever je kan gaan accepteren blijft moeilijk. De middag breng ik meestal door op de bank. Muziek luisteren, Uitzending Gemist kijken, slapen en chatten. De katten zijn er blij mee. Ze zijn sowieso blij met de slaapzak. En de verwarming die aanstaat. 

En af en toe komt er een supermoment. Zoals afgelopen zaterdag. In de middag geslapen, het geluk hebbende dat ik een goede dag had  en 's avonds naar een Disco Dance Classic avond geweest. Het moment duurde wel drie uur, wat heb ik genoten.Ik heb zelfs kunnen dansen! Rob Stenders is getuige. 

Ik heb nog steeds pijn, dat wel. De ene keer is het mijn been, dan mijn ribben, soms op mijn hoofd, mijn kaak en vandaag  mijn schouder. De pijn verplaatst zich steeds. Iemand vroeg wat ik nu precies voelde, wat voor pijn het is. Het is alsof je onder de blauwe plekken zit. Aanraken doet pijn en op sommige plekken bewegen ook.Soms doet het ook pijn als ik niks doe hoewel dat al een paar weken geleden is. En hopelijk blijft dat ook zo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten